«Παρελθόν η λογική του “χαμένου εξαμήνου”»

Τη σύγκριση του σημερινού τρόπου λειτουργίας των Πανεπιστημίων με αυτόν του παρελθόντος, κάνει ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, με αφορμή την είδηση ότι στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας το εαρινό εξάμηνο θα ολοκληρωθεί, κυρίως εξ αποστάσεως.

 

Με άρθρο του στην εφημερίδα «Kontra News» με τίτλο «Παρελθόν η λογική του “χαμένου εξαμήνου”», ο κ. Λαζαρίδης σημειώνει: «Αυτόματα και αναπόφευκτα, έρχεται η σύγκριση με το παρελθόν, απώτερο και πρόσφατο. Η σύγκριση της αποφασιστικότητας του σήμερα προκειμένου να γίνουν οι εξετάσεις, με την αποδεκτή πραγματικότητα της λογικής του χαμένου εξαμήνου του παρελθόντος», και εξηγεί:

 

«Τότε που με το παραμικρό, στο όνομα και καλά της Δημοκρατίας,  οι καταλήψεις αποτελούσαν τρόπο πολιτικής πίεσης και εκβιασμού, καθώς στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων τίποτα δεν είχαν να κάνουν με ζητήματα της πανεπιστημιακής κοινότητας.

 

Τότε που ο πρώην υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου προκλητικά αναζητούσε εναγωνίως το ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα για να αναλάβει την αυτοπροστασία  του Πανεπιστημίου απέναντι στις καταλήψεις του Ρουβίκωνα.

 

Τότε που η ΑΣΟΕΕ και το Α.Π.Θ. ήταν συχνά πυκνά στα δελτία ειδήσεων, όχι για τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις, αλλά γιατί ήταν άντρα παραβατικότητας», αναφέρει χαρακτηριστικά.

 

Στις περισσότερες περιπτώσεις, επισημαίνει ο κ. Λαζαρίδης, «το θύμα ήταν ο φοιτητής που απλά ήθελε να προχωρήσει με τις σπουδές του και να αγγίξει μία ώρα αρχύτερα τα όνειρά του. Βρισκόταν εγκλωβισμένος στον φαύλο κύκλο της ανευθυνότητας όλων όσων είχαν λόγο και ρόλο στα εκπαιδευτικά πράγματα του τόπου».

 

Όσον αφορά τις ευθύνες, όπως λέει, «ασφαλώς υπάρχουν διαχρονικά και οριζόντια για όσους, είτε δεν θέλησαν, είτε δεν τόλμησαν να σπάσουν αυτό τον φαύλο κύκλο, είτε δεν μπόρεσαν. Ας ηχήσει λοιπόν, η αποφασιστικότητα για καλύτερη παιδεία της παρούσας Κυβέρνησης ως ένα καμπανάκι ενοχής στις συνειδήσεις όσων στο παρελθόν είχαν με τον τρόπο τους συναινέσει ή συντηρήσει τέτοιες νοοτροπίες και πρακτικές, είτε πρόκειται για τους ‘’ταγούς’’ του εκπαιδευτικού μας συστήματος, είτε πρόκειται για τις κομματικές νεολαίες, είτε για τις πολιτικές ηγεσίες. Και ας αποτελέσει η σημερινή αλλαγή πλεύσης κληρονομιά για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό αύριο».

 

Διαβάστε το άρθρο εδώ