Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, αξιολόγηση προσωπικού σιδηροδρόμων, ενίσχυση εποπτείας σιδηροδρομικού δικτύου, οργανωτική ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών και της εταιρείας Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μονοπρόσωπη Α.Ε. και άλλες διατάξεις».
Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.
Υπάρχουν στιγμές στην ιστορία ενός κράτους που λειτουργούν σαν κάτοπτρα. Μας αναγκάζουν να σταθούμε απέναντι στον εαυτό μας, να κοιτάξουμε κατάματα τις ευθύνες που γνωρίσαμε όλες τις προηγούμενες δεκαετίες και τις αδράνειες που αφήσαμε να ριζώσουν.
Η ανείπωτη εθνική τραγωδία των Τεμπών ήταν μια τέτοια στιγμή, όπου το ανθρώπινο λάθος συναντήθηκε με τις διαχρονικές διακομματικές παθογένειες του κράτους. Μια εθνική πληγή που δεν επιτρέπει σε κανέναν μας να συνεχίσει σαν να μη συνέβη τίποτα. Δεν επιτρέπει ούτε υπεκφυγές, ούτε συμψηφισμούς, ούτε μικροπολιτικές. Επιτρέπει μόνον πράξεις και ευθύνη.
Ευθύνη της δικαιοσύνης είναι να διερευνήσει και να τιμωρήσει τους ενόχους. Και το τονίζω, της δικαιοσύνης, όχι των λαϊκών δικαστηρίων, που κάποια κόμματα εδώ, μέσα στην Αίθουσα του Κοινοβουλίου, θα επιθυμούσαν. Από την άλλη ευθύνη της Κυβέρνησης και ευρύτερα του πολιτικού μας συστήματος είναι να υλοποιήσουν τη δέσμευση του «ποτέ ξανά», να μην ξανασυμβεί ποτέ στη χώρα κάτι τέτοιο.
Σήμερα λοιπόν δεν νομοθετούμε απλώς για την αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηρόδρομων. Νομοθετούμε για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης. Νομοθετούμε για να μην αφήσουμε καμία επόμενη γενιά να πει πως οι πολιτικοί δεν έμαθαν τίποτα από μία τέτοια τραγωδία. Το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα εδώ δεν είναι απλώς μια τεχνική ρύθμιση. Είναι μία τομή, μία έμπρακτη απόδειξη ότι δεν πρόκειται να αφήσουμε τη μνήμη να σβήσει ούτε να επιτρέψουμε να επαναληφθεί ένα τέτοιο τραγικό συμβάν. Πρόκειται για το συμβόλαιο ευθύνης του κράτους προς τους πολίτες. Με επίκεντρο την ανθρώπινη ζωή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εισάγει την προληπτική, ολιστική ασφάλεια. Δημιουργεί θεσμούς, όχι προσχήματα. Καθιερώνει διαφάνεια, όχι ευχολόγια.
Επιτρέψτε μου να επισημάνω, κύριε Υπουργέ, ένα κομβικό στοιχείο. Το νομοσχέδιο αυτό, και νομίζω ότι είναι προς τιμήν της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και προσωπικά του Υπουργού, του κ. Κυρανάκη, και συνολικά της Κυβέρνησης, το νομοσχέδιο λοιπόν αυτό δεν επιχειρεί να μεταθέσει ευθύνες στο χθες ούτε να χτίσει προσδοκίες χωρίς βάση. Αντίθετα, έρχεται να αντιμετωπίσει το αύριο με σχέδιο και τεχνογνωσία και κυρίως με θεσμική σοβαρότητα.
Θα επισημάνω πέντε βασικά σημεία του νομοσχεδίου. Άλλωστε ο εισηγητής μας, ο κ. Βασιλειάδης, το έχει κάνει με εξαιρετικό τρόπο. Τι προβλέπει λοιπόν το νομοσχέδιο αυτό; Ενίσχυση της λογοδοσίας και της διαφάνειας σε κάθε κρίσιμο σημείο του σιδηροδρομικού δικτύου. Ίδρυση ενός Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας για πρώτη φορά με πραγματική εικοσιτετράωρη εποπτεία του δικτύου. Ψηφιακά εργαλεία και διαλειτουργικά συστήματα που θα φέρουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο στον 21ο αιώνα. Αυστηρή αξιολόγηση του προσωπικού με αντικειμενικά και επιστημονικά κριτήρια. Θεσμική αναβάθμιση εποπτικών αρχών, όπως είναι η ΡΑΣ και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Νέα εταιρική δομή στους σιδηροδρόμους Ελλάδος με σύγχρονα πρότυπα λειτουργίας και διοίκησης. Είναι επομένως μία μεταρρυθμιστική τομή που αποτυπώνει στην πράξη το τρίπτυχο πρόληψη-διαφάνεια-λογοδοσία. Αξίες που για εμάς στη Νέα Δημοκρατία δεν είναι απλώς συνθήματα, είναι κατευθυντήριες γραμμές πολιτικής και διακυβέρνησης.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
ο ελληνικός λαός δεν ζητάει λόγια, ζητάει λύσεις. Αυτό το νομοσχέδιο απαντά στους επιβάτες με ασφάλεια, στους εργαζόμενους με εκπαίδευση και στήριξη, στην κοινωνία με σεβασμό και σοβαρότητα. Αναλαμβάνουμε λοιπόν μια βαθιά θεσμική ευθύνη όχι γιατί έτσι πρέπει, αλλά γιατί έτσι οφείλουμε, για να μην υπάρξουν ποτέ ξανά άλλα Τέμπη, για να μη χρειαστεί να θρηνήσουμε άλλες αθώες ζωές, για να νιώσουν ξανά οι πολίτες εμπιστοσύνη στο τρένο, στο κράτος, στην πολιτεία, σε εμάς τους ίδιους τους πολιτικούς.
Κλείνω με μία προσωπική σκέψη το θέμα του νομοσχεδίου. Η πρόοδος δεν είναι υπόθεση μόνο τεχνολογίας. Είναι πάνω από όλα υπόθεση πολιτικής βούλησης. Η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και αυτή η πολιτική ηγεσία τη διαθέτουν, γι’ αυτό και σήμερα κάνουμε πράξη αυτό που για δεκαετίες έμενε στα λόγια, έναν σιδηρόδρομο ασφαλή, σύγχρονο και πάνω από όλα ανθρώπινο.
Άκουσα με πολύ μεγάλη προσοχή, και μένω λίγο ακόμη στο θέμα του σιδηροδρόμου, όλους τους εισηγητές, τους ειδικούς αγορητές, τους ομιλητές μέχρι στιγμής σχετικά με τα ζητήματα του σιδηροδρόμου και αυτό το οποίο αποκόμισα, άλλωστε το εισπράττουμε τα τελευταία δυόμισι χρόνια, είναι ότι ξαφνικά μάλλον ο σιδηρόδρομος δημιουργήθηκε επί ημερών της Νέας Δημοκρατίας. Καμία ανάληψη ευθύνης από τα κόμματα που τουλάχιστον κυβέρνησαν τη χώρα, και αναφέρομαι στον ΣΥΡΙΖΑ και στο ΠΑΣΟΚ, στο ΠΑΣΟΚ και τον ΣΥΡΙΖΑ. Μάλλον δεν έχουν διαβάσει καθόλου τα κείμενα και μία συνέντευξη, την οποία θα δώσω στα Πρακτικά και καλό είναι να πάρετε να διαβάσετε, μια συνέντευξη του κ. Ζηλιασκόπουλου στο TheTOC.gr.
Ακούστε λοιπόν, εδώ ο κ. Ζηλιασκόπουλος εξηγεί πώς είχε αρχίσει να ξηλώνεται το πουλόβερ τα τελευταία χρόνια, κυρίως στα χρόνια διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑΣΟΚ. Μιλάει λοιπόν ο κ. Ζηλιασκόπουλος για βαγόνια τα οποία εξαφανίζονταν για κάποιους μήνες και στη συνέχεια εμφανίζονταν. Μιλάει για ιδιωτική εταιρεία που είχαν συνδικαλιστές του ΟΣΕ και μετέφεραν το μεταφορικό έργο που έπρεπε να πάρει ο ΟΣΕ στη δική τους ιδιωτική εταιρεία με αποτέλεσμα η ιδιωτική εταιρεία να είναι κερδοφόρα και ο ΟΣΕ να μπαίνει μέσα. Μιλάει για αναθέσεις σε εργολάβους εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίοι προσελάμβαναν υπαλλήλους του ΟΣΕ, οι οποίοι το πρωί δούλευαν στον ΟΣΕ και το βράδυ δούλευαν στον εργολάβο. Μιλάει για μηχανοδηγούς που έκλεβαν καύσιμα κατά τη διάρκεια των ταξιδιών και στη συνέχεια τα πουλούσαν σε βενζινάδικα. Μιλάει ακόμα και για καύσιμα τα οποία χανόταν από τις ίδιες τις δεξαμενές, για αποθήκες 52.000 τετραγωνικών μέτρων η οποία νοικιάζονταν τον χρόνο 2.400 ευρώ όταν θα έπρεπε να ενοικιάζεται για 2 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο.
Αυτός ο άνθρωπος, που έσπευσε να χαμογελάσει ο καλός συνάδελφος, ο κ. Μεϊκόπουλος, όταν ανέλαβε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι στο Κοινοβούλιο, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τη βρήκε με 300 εκατομμύρια έλλειμμα και όταν την παρέδωσε είχε σημαντικά κέρδη.
Και ξέρετε, προσέξτε τώρα, κύριε Υπουργέ, πώς έφυγε αυτός ο άνθρωπος. Του ζήτησε δύο φορές ο κ. Σπίρτζης, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών με τεράστια ευθύνη για τη σύμβαση 717, του ζήτησε λοιπόν δύο φορές να φύγει. Ο κ. Ζηλιασκόπουλος του είπε ότι «εγώ δεν παραιτούμαι, αν θέλετε μπορείτε να με διώξετε» και στην πορεία συνέβη η Ειδομένη, όπου με κάποιον περίεργο τρόπο κατέλαβαν τις γραμμές πρόσφυγες και μετανάστες -εκεί στην Ειδομένη που πνίγηκε η ανθρωπιά της Αριστεράς- και όταν ο κ. Ζηλιασκόπουλος τελικά παραιτήθηκε την επόμενη μέρα οι γραμμές άνοιξαν. Τι σύμπτωση, ε!
Άρα λοιπόν καλά θα κάνετε πριν έρχεστε να κουνάτε το δάχτυλο σε αυτήν την Κυβέρνηση, η οποία είναι η πρώτη που ανέλαβε τις πολιτικές ευθύνες σε ό,τι την αφορούσαν για αυτήν την ανείπωτη τραγωδία, καλά θα κάνετε λοιπόν να ανατρέχετε στο παρελθόν, το οποίο σας το θυμίζω. Καταθέτω στα Πρακτικά τη συνέντευξη του κ. Ζηλιασκόπουλου.
Έρχομαι τώρα στο ζήτημα του ΟΠΕΚΕΠΕ, γιατί ακούω μια κριτική γιατί η Κυβέρνηση, λέει, επέλεξε να προτείνει τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής από το 1998. Μα, προκειμένου να διερευνηθούν σε βάθος χρόνου όλες οι πτυχές του ζητήματος μακριά από μικροκομματικές σκοπιμότητες και με μοναδικό σκοπό την αναζήτηση της αλήθειας και την εξυγίανση του συστήματος των επιδοτήσεων.
Γιατί φαντάζομαι πως εδώ μέσα συμφωνούμε ότι τα τελευταία τριάντα χρόνια τα πρόστιμα τα οποία επιβλήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση στη χώρα μας έχουν ύψος το οποίο φτάνει τα 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ και τα 900 εκατομμύρια από αυτά αφορούν την περίοδο 1998-2004, όταν κυβερνούσε, λέει, το ΠΑΣΟΚ. Όταν, λοιπόν, υπάρχει μια διαχρονική πληγή, πρέπει να την αντιμετωπίζεις στο σύνολό της. Βασικό ζητούμενο παραμένει η αποκατάσταση της αξιοπιστίας του συστήματος πληρωμής των αγροτικών ενισχύσεων, ώστε να συνιστά έναν αποτελεσματικό και δίκαιο μηχανισμό για όλους τους παραγωγούς της χώρας.
Επίσης, ακούμε ένα σενάριο ότι υπάρχει ζήτημα παραγραφής. Κανένα ζήτημα παραγραφής δεν υπάρχει. Το 2019 αναθεωρήθηκε το Σύνταγμα από αυτή την Κυβέρνηση και η αποσβεστική προθεσμία που προέβλεπε το άρθρο 86 καταργήθηκε, οπότε δεν τίθεται κανένα ζήτημα παραγραφής ευθυνών πολιτικών προσώπων.
Γιατί, λέει, κατέθεσε η Νέα Δημοκρατία εξεταστική και όχι προανακριτική επιτροπή; Τα στοιχεία τα οποία διαβιβάστηκαν αμελλητί στη Βουλή για τους δύο πρώην Υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία χωρίς αξιολόγηση, σύμφωνα με το Σύνταγμα δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για τη συγκρότηση προανακριτικής επιτροπής.
Και ξέρετε κάτι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της Αντιπολίτευσης; Δεν πρόκειται να ποινικοποιήσουμε την πολιτική ζωή επειδή το θέλετε, για να καλύψετε τις προγραμματικές σας ανεπάρκειες και την έλλειψη στρατηγικού σχεδίου για το πού θα πρέπει να πάει η χώρα μας.
Μια που είμαι στο θέμα αυτό, θέλω να υπενθυμίσω ότι αυτή η Κυβέρνηση πολύ πριν συσταθεί καν η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία το 2021, από το 2019 στείλαμε στη δικαιοσύνη πάρα πολλές περιπτώσεις, οι οποίες αφορούσαν πιθανά σκάνδαλα κάποιων ανθρώπων που εμπλέκονται σε αυτή την ιστορία. Άρα το παραμυθάκι αυτό της Αντιπολίτευσης ότι έπρεπε να παρέμβει η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία για να τα στείλει στη δικαιοσύνη η Νέα Δημοκρατία, νομίζω δεν έχει καμία βάση και αποδεικνύεται στην πράξη αυτό.
Εμείς, λοιπόν, επιμένουμε στην επιλογή της εξεταστικής, παρ’ όλο που παλαιότερα -γιατί και εδώ το χρησιμοποιείτε ως επιχείρημα- αυτές οι εξεταστικές -και σωστά το είπε ο Πρωθυπουργός- δεν επιτέλεσαν με τον τρόπο τον οποίο έπρεπε να επιτελέσουν το έργο τους. Καλούμε, λοιπόν, το πολιτικό σύστημα να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων, μακριά από μικροκομματικές σκοπιμότητες και η εξεταστική επιτροπή για τον οργανισμό και τις επιδοτήσεις να αποτελέσει την εξαίρεση στον κανόνα των προηγούμενων εξεταστικών που δεν απέδωσαν με κύρια ευθύνη των κομμάτων της Αντιπολιτεύσεως, τα οποία κατά βάση εκδίδουν ξεχωριστά πορίσματα.
Έρχομαι τώρα στο εξής. Επειδή το ΠΑΣΟΚ είναι πραγματικά λαλίστατο, θα ήθελα να μας εξηγήσει ο κ. Ανδρουλάκης αν θεωρεί ποινικά υπόλογο τον σημερινό του αγροτικό σύμβουλο Μόσχο Κορασίδη, που ήταν από τους αρχιτέκτονες της τεχνικής λύσης για τα βοσκοτόπια ή μήπως η ευθύνη τελικά ξεκινάει μόνο όταν κυβερνά η Νέα Δημοκρατία.
Μήπως να μας πείτε και εσείς στον ΣΥΡΙΖΑ γιατί σπεύσατε να καλύψετε άρον-άρον το υπόλοιπο 50% του ΣΥΡΙΖΑ τον κ. Πολάκη όταν, όπως αναφέρεται στη δικογραφία, υπάλληλος του οργανισμού τον εμπλέκει σε παράνομες πληρωμές βιολογικών καλλιεργειών στην Κρήτη;
Έρχομαι, λοιπόν, τώρα σε δύο πρόσφατα δημοσιεύματα, τα οποία αφορούν ανθρώπους που είτε βρίσκονται κοντά, είτε είναι κομματάρχες του ΠΑΣΟΚ και του κ. Ανδρουλάκη, είτε είναι Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ. Λοιπόν, για πάμε να δούμε.
Έχουν ευθύνες οι περιφέρειες της χώρας σε ό,τι αφορά το ζήτημα της ενεργοποίησης των δικαιωμάτων στον ΟΠΕΚΕΠΕ; Βεβαίως και έχουν. Οι Διευθύνσεις Αγροτικής Ανάπτυξης και Κτηνοτροφίας σας λέω, λοιπόν, τι κάνουν. Αποτελούν τον πρώτο κρίκο στην αλυσίδα. Ενημερώνουν, συγκεντρώνουν, ελέγχουν αιτήσεις, τις οποίες συνεχίζουν μετά να υποβοηθούν να γίνουν δεκτές από τις κεντρικές υπηρεσίες και παρέχουν υποστήριξη στους κτηνοτρόφους σε όλη τη διαδικασία.
Ο Βουλευτής σας, λοιπόν, κ. Χνάρης, ο οποίος είναι και τομεάρχης αγροτικού -αν δεν κάνω λάθος- από τον Μάρτιο του 2017 μέχρι και τον Αύγουστο του 2018 και επίσης από τον Σεπτέμβριο του 2019 μέχρι τον Απρίλιο του 2021 ήταν Αντιπεριφερειάρχης Πρωτογενούς Τομέα, δηλαδή ήταν Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνοτροφίας.
Ενώ ο κ. Χνάρης, λοιπόν, είναι Αντιπεριφερειάρχης Πρωτογενούς Τομέα της Περιφέρειας Κρήτης, παρουσιάζεται αύξηση στα αιγοπρόβατα 2017-2021 -σας είπα ποια περίοδο ήταν- 38,5%. Μόνον το 2020, κύριε Γερουλάνο, είχε αύξηση 67,1%. Ο κ. Χνάρης δεν πήρε χαμπάρι; Δεν πήρε χαμπάρι ή απλά έβλεπε τα αιγοπρόβατα να περνάνε και στη συνέχεια να χάνονται;
Θα καταθέσω και στα Πρακτικά τον πίνακα που αποδεικνύει την τεράστια αύξηση μόνο στην Περιφέρεια Κρήτης, ενώ στις άλλες περιφέρειες δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα.
Έρχομαι τώρα και σε κάτι ακόμα. Επειδή εσείς αρέσκεστε πάρα πολλές φορές να εγκαλείτε την Κυβέρνηση, χρησιμοποιώντας δημοσιεύματα, θα κάνω και εγώ το ίδιο σήμερα. Είδα, λοιπόν, ένα δημοσίευμα σήμερα στην εφημερίδα Μανιφέστο, το οποίο αναπαράγει το site neakriti.gr και υπάρχει αναφορά εις το τι ακριβώς προβλέπεται και η αντιπεριφέρεια και οι διευθύνσεις να κάνουν με εμπλεκόμενο -επαναλαμβάνω και πάλι- άνθρωπο ο οποίος σήμερα είναι Βουλευτές σας.
Πάμε τώρα και κάτι ακόμα. Κύριε Γερουλάνο, τον Λάμπρο Αντωνόπουλο τον γνωρίζετε; Είναι Γραμματέας της Νομαρχιακής του Ηρακλείου; Δεν θα ήταν μαζί σας, μάλλον, στην εσωκομματική διαδικασία για να μην τον γνωρίζετε. Ο κ. Αντωνόπουλος, λοιπόν, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα και σύμφωνα και με το protothema.gr που το έγραψε -και δεν είδα χθες τον κ. Ανδρουλάκη να απαντάει-, φέρεται να έχει αρκετά χαρτιά που τον αφορούν για ενισχύσεις από τον οργανισμό μέσω μιας εταιρείας που λέγεται «Γαλακτοκομική Συνεργατική ΙΚΕ».
Υπάρχει, επίσης, το εξής ερώτημα: Αν αυτή η εταιρεία είναι η ίδια εταιρεία, η οποία εμφανίζεται στη λίστα του οργανισμού με τα ενεργά κέντρα υποδοχής δηλώσεων. «Μανιφέστο», «neakriti» που βγάζει και το έγγραφο που σας είπα για τις ευθύνες της περιφέρειας και protothema.gr. Πάρτε το στα Πρακτικά και παρακαλώ, κάποια στιγμή να απαντήσει το ΠΑΣΟΚ. Με την εξεταστική επιτροπή η οποία θα συσταθεί -το λέω με πολύ καλή διάθεση- να προετοιμάζεται για αυτά τα οποία θα συμβούν κατά τη διάρκεια της εξεταστικής επιτροπής.
Γιατί η πραγματικότητα είναι, κύριε Γερουλάνο και κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του ΠΑΣΟΚ, ότι δεν δημιουργηθήκατε όταν εξελέγη αρχηγός του ΠΑΣΟΚ ο κ. Ανδρουλάκης. Δυστυχώς για εσάς, έχετε ιστορία από το 1974 και από τα πενήντα ένα χρόνια της Μεταπολίτευσης έχετε κυβερνήσει τα είκοσι πέντε. Άρα, μην προσπαθείτε να κάνετε τις αθώες περιστερές.
Θα επανέλθω, γιατί είδα ότι το γραφείο τύπου του ΠΑΣΟΚ έβγαλε μία ανακοίνωση πριν από λίγο, υπερασπιζόμενο, προκλητικά θα έλεγα, την κ. Λιακούλη, η οποία μίλησε και είπε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είναι χούντα. Έχει, λοιπόν, στην ανακοίνωση μία απλή αναφορά για την κ. Λιακούλη το τι είπε.
Μόνο επειδή κατηγορείτε εμάς για αποτυχία, θα προσθέσω, λοιπόν, επειδή ένας καλός μου συνεργάτης απομαγνητοφώνησε τις δηλώσεις της κ. Λιακούλη, η κ. Λιακούλη, εκτός όλων των άλλων, λέει: «Για να δούμε αν είστε χούντα. Είστε χούντα, διότι εδώ έχουμε πράγματα και θαύματα».
Αυτό, λοιπόν, είναι το ΠΑΣΟΚ, κύριε Γερουλάνο. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Είστε ένα κόμμα το οποίο ταυτίζεται με τα άκρα, που υπογράψατε με την Πλεύση Ελευθερίας. Σας παρέσυρε και είδατε τι συνέβη, δημοσκοπικά τουλάχιστον. Είναι πραγματικά ντροπή για την ιστορία του ΠΑΣΟΚ. Ντροπή, πολύ μεγάλη ντροπή να μιλάει για μια νόμιμα εκλεγμένη Κυβέρνηση και να τη χαρακτηρίζει «χούντα». Στην ουσία ερχόμενη, έρχεστε και λέτε ό,τι η κ. Κωνσταντοπούλου μόλις χθες μας είπε, ότι είμαστε ακραίοι φασίστες. Και ταυτίζεστε. Κοιτάξτε το, δείτε το και πάρτε το αλλιώς.
Σας ευχαριστώ πολύ.